0 Comment
Inspiratif! Ilmuwan Berhijab Temukan Alat untuk Deteksi Infeksi dari Bakteri

Siti Saerah. Foto: Dok. AstrowaniSiti Saerah. Foto: Dok. Astrowani

Malaysia - Adik Siti Nurhaliza, Siti Saerah, baru-baru ini menghebohkan industri hiburan Malaysia sebab terlihat lepas hijab. Wanita yang juga berprofesi sebagai penyanyi menyerupai Siti Nurhaliza itu mengaku bahwasanya sudah usang lepas hijab. Apa alasannya?

Siti Saerah menyampaikan ia telah mempertimbangkan lepas hijab sehabis bercerai dengan mantan suaminya Saiful Anuar Ahmad Shafie sekitar dua tahun lalu. Ia mengaku lepas hijab sebab impian diri sendiri bukan alasan orang lain termasuk mantan suaminya. Siti Saerah pun sudah memikirkan keputusannya ini matang-matang.

"Aku tidak sempurna. Aku mempunyai banyak ketidaksempurnaan. Meskipun saya berhijab sebelumnya namun bukan berarti kini berubah total. Aku cuma tidak ingin berbohong dengan diri sendiri. Semua orang ingin saya menggunakan jilbab sepenuhnya. Doakan saja," ujar Siti Saerah kepada Astro Gempak di Wangsa Maju, Malaysia, pada Kamis lalu.

Heboh, Pengakuan Adik Siti Nurhaliza Putuskan Lepas HijabFoto: Dok. mstar

Dengan imej yang dibuatnya sekarang, ibu tiga anak itu mengaku siap mendapatkan kritikan orang lain. "Aku menentukan jalan ini jadi saya siap mendapatkan kritik dan komentar masyarakat. Aku tidak menyalahkan siapa pun. Aku hanya mencari yang terbaik untukku," tambahnya.

Siti Saerah juga bercerita bila awalnya keluarga mempertanyakan keputusannya lepas hijab. Beberapa orang terdekat juga mengajukan pertanyaan serupa. Oleh sebab itu, perempuan 34 tahun ini tetapkan untuk berterus terperinci ke publik mengenai alasannya lepas hijab.

"Kak Siti juga bertanya apa saya masih berkerudung atau tidak. Ini sebab terlalu banyak yang bertanya dan keliru. Makara saya berterus terperinci saja," ujar pelantun single 'Hanya Restu' itu.


Post a Comment

 
Top