0 Comment
Keluarga Miss Moscow Kesal Sultan Kelantan Tak Akui Anaknya, Ajukan Tes DNA

Jakarta - Selama ini tak ada yang tahu bagaimana seorang Raja Malaysia sanggup jatuh cinta dengan ratu kecantikan di Moskow. Dan sekarang sang ratu kecantikan sendiri mengungkapkan kisah asmaranya.

Melalui postingan Instagram yang diunggahnya secara berseri pada 19 Juni, 26 Juni dan 9 Juli 2019, ratu kecantikan Moskow Oksana Veovodina membuatkan dongeng cintanya dengan mantan Raja Malaysia Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V. Saat bertemu pertamakali, Sultan Muhammad V masih berstatus menjadi raja. Dia mundur menjadi pimpinan kerajaan Malaysia sehabis menikah dengan Oksana.

"Bagi ramai orang, kisah pertemuan pertama saya dengan suami saya tetap menjadi misteri. Kami bertemu pada demam isu bunga 2017 di Eropah. Pada masa itu saya berafiliasi dengan rakan karib kami, Jacob Arabo. Selepas program itu, kami pergi untuk makan malam, di mana saya berjumpa dengan seorang lelaki, dan ia memperkenalkan dirinya sebagai Raja Malaysia," tulisnya pada keterangan foto yang diunggahnya ke Instagram.



Miss Moscow 2015 itu memamerkan kemesraannya dengan Sultan Muhammad V. Dia juga menuliskan keterangan foto dalam tiga bahasa, Melayu, Inggris dan Rusia.

Oksana melanjutkan ceritanya, ketika bertemu pertamakali, dia dan sang sultan lebih banyak bercanda. Ketika suaminya itu memperkenalkan diri sebagai raja Malaysia, dia pun menyebut dirinya ratu di Moskow. "Kami berbual sepanjang malam dan bertukar nombor telefon," kata perempuan yang sekarang dikenal sebagai Rihana Oksana Petra itu lagi.

Oksana dan Sultan Muhammad V melanjutkan perkenalan mereka melalui telepon. Setiap hari mereka mengobrol melalui ponsel. Keinginan untuk berjumpa lagi harus tertunda sebab kesibukan masing-masing.

[Gambas:Instagram]



Dalam keterangan fotonya, ratu kecantikan berusia 27 tahun itu mengaku dia terikat kontrak kerja sebagai model. Dia juga sudah menandatangani kontrak kerja yang harus membuatnya pindah ke New York selama setahun.

"Pada masa itu, bakal suami saya amat kecewa dan meminta saya semoga tidak menciptakan sebarang keputusan selagi tidak berjumpa sekali lagi. Kemudian saya menerima jemputan untuk pergi ke Malaysia bersama ibu dan bapa saya. Kaprikornus saya mendapatkan jemputan itu dan pergi ke sana dengan ibu saya. Kami amat terpesona apabila melihat sendiri negara ini dan saya telah jatuh cinta dengan negara Malaysia. Saya tidak akan melupakan malam yang amat romantis apabila bakal suami saya meluahkan perasaanya dan memberitahu yang dia telah jatuh cinta kepada saya pada kali pertama kami bertemu. Dia juga memberitahu yang dia amat menyenangi dengan saya dan ingin saya menjadi suri hatinya. Maka, itulah permulaan dongeng cinta kami," urainya.

[Gambas:Instagram]



Lanjutan dongeng itu sudah sanggup diketahui oleh semua orang. Oksana dan Sultan Muhammad V menikah pada 2018. Sebuah pesta glamor yang semua makanan dan minumannya berlabel halal digelar di Barvikha Concert Hall, Moskow, Rusia. Selain ketika itu menjabat sebagai Raja Malaysia, Sultan Muhammad V juga bergelar Sultan Kelantan.

Melalui keterangan foto ratu kecantikan yang berusia 24 tahun lebih muda dari suaminya itu mengungkapkan ijab kabul mereka terjadi pada Juni 2018. Dia juga sudah pindah dari Rusia ke Kuala Lumpur pada 2017. Dan setahun sehabis menikah tepatnya Mei 2019, Oksana melahirkan buah cintanya dengan Sultan Muhamad V yang diberi nama Ismail Leon-Tengku Mahkota Kelantan. "Insyaalah bakal Raja Kelantan," tutupnya.

Simak Video "Mengenal Istri Raja Malaysia yang 24 Tahun Lebih Muda, Oksana"
[Gambas:Video 20detik]

Post a Comment

 
Top